Trabant 610

1973

     Ez évben a gyár (kéz a kézben Wartburg-gal) új lehetőséget kapott egy autó létrehozására. Ellentétben a P603, és a P760 esetével most a Skoda nélkül kívánták elkészíteni a project terveit, viszont a Skodától származó szállított 1100 cm3-es (és a már tervezés alatt álló 1300-as) motorokra továbbra is számítottak. Elöl MacPherson rugóstagok, hátul merev tengely, spirálrugók, kétkörös fékrendszer és váltóáramú generátor. Ezek voltak a kikötött paraméterek. A háromajtós karosszériát Zwickauban, a négyajtósat Eisenachban gyártották volna. A nyújtott tengelytávú, a 601-nél 115 kilogrammal nehezebb autó tesztjei sokat ígérően alakultak, de 1974-ben ismét behúzták a kéziféket. A döntés Zwickau számára eleinte kedvezőnek tűnt, hiszen csak a Wartburgnál folyó fejlesztéseket állították le, és a teljes kapacitást a Trabant-utódra koncentrálták. Így még évekig dolgozhattak, ráadásul az eddigiektől eltérően nem hajtotta őket az elképzelhetetlenül szoros határidő sem. Az évek alatt nagyjából húsz darab komplett, működő prototípussal álltak elő, különböző variációkban. A hosszú távú tervek 1982-re táblázták be az utód, a P610C gyártását - ám jóval a cél előtt, 1979-ben ezt a projektet is befagyasztották.