Trabant 602

Zwickau, 1968:

     A Trabant gyár mérnökei ezerrel fejlesztgetik a Trabant 1.1 egyik elődjének számító prototípust, a Trabant 602-t. Ez a project még 62-ben kezdődött, de 68-ra lett belőle kézzelfogható autó. Ha jobban megnézzük az autót, kissé érdekes képet kapunk a tervezők legozási szokásairól. Ebben a kocsiban van szinte minden, amit Trabanték valaha gyártottak...
     Ennek az az oka, hogy a 602-esből sem maradt meg egyetlen darab sem. Ugyanis annak idején bezúzatták az összes működőképes prototípust! Az alábbi képen látható tábla szövege szerint 2002-2003-ban az eredeti rajzok alapján újraépítették a gépet a múzeum kiállítására. Fogtak egy origi 4T-t, belelapátolták a bolygódugattyús motort és retrósították a külsejét.



     Ezt bizonyítja a bal oldalon látható fotó is. A lengéscsillapítók tornyai, a kerékdobok, s a tűzfal az 1.1-esből ismerős darabok. Tehát a kasztni egy négyütemű Trabié volt. Viszont a lökhárító és a hűtőmaszk a 601-esé. A táblán olvasható adatokat nézve sokak röhöghetnek az alig fél lityis motoron, de ez ide bőven elég. Ekkora autónak a 63 lóerő vígan megteszi. Biztosan furcsa, hogy egy ekkora motor hogyan lehet ilyen erős. Ez a wankel motor szerkezete miatt van. E megoldás egy nyomatékos erős szerkezetet takar.

Lehetett volna ilyen is a Trabant 1.1! Szerintem...

     Jól látható a felnin hogy négyüteműé volt, illetve az első kerekek nyomtávja is árulkodó lehet. Mivel a 601-nél az első kerekek beljebb vannak kicsivel, ugyanis kisebb a nyomtáv. A lökhárító egy fiatalabb kétütemű trabiról származik, de lemaradt róla a köténylemez. A fényszórók is későbbi darabok, mint az 1968-as évjáraté, e kocsin ott vannak lámpák alatt a magasságállító pöckök. A lenti kép is elárul még néhány részletet. Határozottan jól kivehető a csomagtartó kárpitja, ami ugye a 2T-kben nem nagyon volt. A hátsó lámpák viszont pont onnan valók. A lámpaház és a váz közötti gumitalp pedig már a régi kor emléke, mivel nem fekete, hanem szürke. A tanksapka ilyen megoldása ismerős, csak a széria négyüteműeken nem itt volt.

     Érdemes megnézni az alábbi képen, hogy mi is van belül. Ez a 601-esek műszerfala és sebességváltója...

    

A Wankel motor

Így készült...